A légi közlekedés biztonságáért létrejött európai szervezet, az Eurocontrol online videokonferenciáján ütött meg keményebb hangot a Wizz Air tulajdonosa – írja az Airportal.hu.
Ha nem alkalmazkodnak, torzul a verseny
Mindezt azért tette, mert úgy érzi, hogy a kontinens ismert légi vállalatait kisegítő, különböző kormányok által akár több milliárd eurós mentőcsomagok erős szerepet játszanak a piaci verseny torzításában, és olyan működési modelleket konzerválnak, amelyeket ma már nem nevezhetünk hatékonynak.
Váradi ugyanakkor leszögezte, cégét is súlyosan érintette a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet, de ők a jelen állapothoz viszonyulva újraszervezték hálózatukat, folyamatosan figyelve a lehetőségekre. Így például Airbusaikat a kihasználtság érdekében új központokba vezényelték.
Beszélt arról is, hogy először a fapados légitársaságok és point-to-point járataik fognak fellendülni, magukkal húzva a főként diszkontokat kiszolgáló reptereket, amelyek így szintén meg fognak erősödni.
Váradi kritizálta a járványhoz való hozzáállást is
A Wizz Air vezetője szerint a túlzott támogatás mellett ugyanakkor szégyenteljes a járvány kezelése is, mivel úgy véli az európai kormányok nem tanultak semmit sem az első hullámból.
Mondanivalójában hangsúlyozta: a fennálló helyzetben nem is csoda, hogy az emberek tartanak attól, hogy a váratlanul meghozott döntések miatt esetleg más országban ragadnak, és nem úgy jutnak haza, miként az tervezték.
A fent említett mentőcsomagokkal kapcsolatos egyébként az a hír is, miszerint a Ryanair bírósághoz fordul az Air France, a KLM, a Lufthansa, a SAS, a Finnair, és a TAP számára nyújtott, az Európai Bizottság által jóváhagyott állami segítség ügyében.