A Világgazdaság írt arról, hogy egy 14 éves izlandi fiú maradt Rómában a Wizz Air ügyintézése miatt. A diák egy csoportos kiránduláson vett részt Olaszországban, és már éppen hazafelé tartottak, amikor a Wizz Air légitársaság munkatársai közölték vele, hogy nem engedik felszállni a repülőre.
Az otthon tartózkodó édesanyja kétségbeesetten aggódott érte, ráadásul úgy tűnik, a fapados nem is kommunikálta irányába megfelelően az esetet.
A történet utólag kapott jelentősebb fókuszt, hiszen augusztus 10-én indult volna vissza az izlandi tinédzser egy ifjúsági csoporttal valamint egy felügyelővel Reykjavikba, amikor az indulás előtt bejelentették, hogy a gép túlfoglalt.
A kísérőnek így döntenie kellett: vagy hagyja, hogy a másik hét fiatal egyedül repüljön, és ő marad Rómában a reptéren, vagy ott hagyja a fiút az olasz fővárosban. Ezzel kapcsolatban felhívta a kamasz édesanyját, és felvázolta részére a helyzetet, ami után utóbbi a második megoldást mellett döntött.
A szülő egyébként nehezményezte a légitársaság sajátos kommunikációját, melynek során elmondása szerint semmilyen segítséget nem kapott a cégtől.
Utólag egy pár segített, mivel törölték a járatukat, így Rómában maradtak. A diák elveszett poggyászát is segítettek visszaszerezni.
Végül egy másik járatra vett jegyet a fiú és a pár is, és bár ez drágább volt, együtt utazva mindannyian biztonságban megérkeztek Reykjavíkba.
Később a Wizz Air nyilatkozatot jutatott el a Világgazdaság részére, melyben arról írnak, hogy a helyzetet valóban a túlfoglalás (overbooking) okozta.
Ez egy olyan eljárás, melynek során a légitársaságok a népszerűbb útvonalakon egyes járatokra több jegyet értékesítenek, mint az ülőhelyek száma. Ezzel valószínűsítik, hogy lesznek olyan utasok, akik nem jelennek meg.
Ha azonban olyan ritka helyzet áll elő, miszerint minden utas megjelenik, akkor önkéntesek jelentkezését várják, akiknek különböző lehetőségeket kínálnak fel jövőbeli utazásaikhoz vagy az utoljára bejelentkezett utasokat a következő járatra foglalják át, és ennek megfelelően kártérítést is kapnak.
„Az esetben érintett 14 éves fiú egy csoporttal utazott, de a többiektől eltérően egyéni foglalással rendelkezett, és elmulasztotta az előzetes online utasfelvételt. Ezért a repülőtéren a földi kiszolgáló személyzet úgynevezett standby jegyet tudott kiállítani, amellyel akkor utazhat, ha az összes utas beszállt, és még van szabad hely” – írta a Wizz Air.