Az Európai Bizottság még márciusban iránymutatásokat adott az EU utasjogi szabályozásairól a koronavírus-járvány idején, melyben nyomatékosították: járattörlés esetén az utasnak joga van választani a pénzvisszatérítés és a repülőjegy átfoglalása között, a légitársaság nem kötelezheti egyikre sem. Jelen esetben az utasnak joga van pénzbeli visszatérítést igényelni akkor is, ha a légitársaság csak utazási vouchert ajánl fel. Mindezek ellenére több társaság visszatartja a térítéseket, inkább utalványokat vagy ingyenes újrafoglalást kínálnak.
A négy legnagyobb brit légitársaság utasai között készült felmérés szerint a Ryanair és az Easyjet tartja vissza leginkább a pénzt, a Jet2 pedig a legkevésbé, megelőzve a British Airways-t – írja a Forbes.
A Wizz Air a válság kirobbanása óta azt kommunikálta, hogy ha az utasnak nem elég jó a 20 százalékkal növelt értékű visszatérítés a Wizz-számlájára, a készpénzes visszatérítési igényeket 60 napon belül elindítja. Váradi József vezérigazgató most a Forbes magazinnak adott interjúban bejelentette: a 60 napos határidőt 30 napra csökkentette a cég.
Váradi elmondta, hogy automatizálták a visszatérítési folyamatot és mostantól garantálják a 30 napon belüli visszatérítést annak, aki ezt kéri.
A légitársaságok érdekeit képviselő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség becslései szerint több mint 30 milliárd euróval tartoznak a társaságok az ügyfeleknek.
.