Több okra is hivatkoztak, amiért megtagadták a beszállást egyes utasok esetében: először a szlovák beutazási korlátozásokra, majd az angol, a Brexit miatti új és megváltozott határőrizeti (kiutazási) szabályokra hivatkoztak, amivel hiteltelenné váltak és a Wizz Air-t is rossz fényben tüntették fel – írja Pakuts Tamás légiközlekedési szakember a szálloda.blogon. Az utasok olyan kéréssel is fordultak a földi kiszolgáló felé, hogy adjon ki igazolást a beszállítás megtagadásáról és annak okáról, ám ezt sem teljesítették. A szakember szerint valóban nem könnyű – különösen a járványhelyzetben – a légtársaságoknak és a helyettük eljáró földi kiszolgálóknak nyomon követniük az előírásokat, szabályokat, mégis kötelességük ezeket ellenőrizni, betartani és betartatni, különben jelentős összegű bírságra, vagy ideiglenes kitiltásra is számíthatnak. A kiszolgálók félelme és túlbuzgósága miatt esetenként a jóhiszemű utasokon “csattan az ostor”…
A Wizz Air közleményben reagált az incidensre:
„Több utastól is hibásan megtagadták a felszállást a Wizz Air, London Luton repülőtérről Pozsonyba tartó járatára. A Wizz Air jelenleg példátlan kihívásokkal néz szembe a különböző országok által bevezetett, folyamatosan változó utazási korlátozások miatt. A Wizz Air elnézést kér a helyzetből adódó kellemetlenségekért, és az utasok türelmét kéri ebben a nehéz időszakban. Az érintett utasok megkapnak minden szükséges információt és segítséget. A Wizz Air szálláslehetőséget és ingyenes átfoglalást biztosít számukra a következő Wizz Air repülőjáratra. Amennyiben ezzel nem kívánnak élni, úgy a légitársaság vagy az eredeti jegyár teljes összegű visszatérítését, vagy az eredeti jegyár 120 százalékának kreditben történő visszatérítését vállalja. A Wizz Air ismételten elnézést kér az okozott kellemetlenségekért”.
(via)