A fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légiutasok jogait érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási kötelezettség teljesítése kapcsán.
Az eljárás a légitársaság együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult, amelyben a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) és a légitársaság szerdán.
A tárca kiemelte, a fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatika fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a tájékoztató kampánnyal.
Ellenőrizni fog a hatóság
A kötelezettségvállalások teljesítését azonban a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja és – szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is – fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal – tájékoztatott a minisztérium.
A Wizz Air közleményében hangsúlyozta, a vállalások közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra a légitársaság által nyújtott kompenzációval, az informatikai fejlesztésekkel, amelyek járatüzemeltetési problémák esetén elősegítik az utasok számára biztosítandó segítségnyújtást.
Az utasok megfelelő tájékoztatása, és nem várt esetekre való felkészítése érdekében a Wizz Air a fentieken túl széleskörű edukációs kampányt folytat az utasjogokról ügyfeleinek – írták a közleményben.
(MTI)