A Wizz Air úgy tervezi, 2030-ra a jelenlegi 150 darabos flottát 500-ra bővítik úgy, hogy mindeközben további 20 százalékkal fogják vissza a károsanyag kibocsátást – írja a Növekedés.hu.
Kísérleteket folynak üzemanyagcellás vagy elektromos motorokkal, de a nulla kibocsátással működő géppark csak 2050 körül valósulhat meg.
Radó András, a Wizz Air cabin crew toborzásért felelős vezetője elmondta: a vállalat elnyerte a zöld légitársaság címet, hiszen utaskilométerre számítva a legkevesebb széndioxid mennyiséggel terhelik repülőgépeik a környezetet.
Alapelv a cégnél olyan desztinációk használata, amelyeket jármű forgalomban közúton csak 4-5 óránál nagyobb idő alatt lehetne elérni. A digitalizált információáramlással jelentős mennyiségű papírt spórolnak meg, és a légijárműveik fedélzetén is számottevően csökkentették a műanyag eszközök, csomagolóanyagok használatát.
A zöldítés felé tette jelentős lépés az is, hogy több és fiatalabb repülőgépet használnak, mint a covidválság előtt, aminek köszönhetően alacsonyabb a károsanyag kibocsátás, illetve a zajszennyezés.