Több tucat utas maradt a budapesti reptéren szerdán, miután a beszálláskor a sor felénél lezárta a beléptetést egy Németországba tartó járatnál a Wizz Air – jelezték olvasók a Telexnek.
A tudósítás szerint 11:05-kor induló járat beléptetésénél egy reptéri dolgozó és egy utas között vita alakult ki, mert utóbbi nem rendelkezett a németországi belépéshez szükséges egyik dokumentummal. Végül a légitársaság alkalmazottja az addig a kapun áthaladt 84 ember után lezárta a beszállást, majd a gépbe azt írta: 95 utas nem jelent meg, illetve egyikük sem rendelkezik az említett digitális beutazási bejelentővel.
Ugyanakkor a lemaradt utasok szerint ez nem igaz, a 95 utas mind megjelent, 40 perce állt már ekkor a sorban, és minden szükséges papírral, érvényes jegyükkel a kezükben nézték végig a gép felszállását.
Az esettel kapcsolatban a Telex megkeresésére a Wizz Air közleményben reagált.
Ebben azt írják, hogy “december 15-én délelőtt a Budapest-Berlin között közlekedő Wizz Air járatnál több, mint 50 utas nem rendelkezett kitöltött PLF (passenger locator form) dokumentummal, amely kötelező feltétel ahhoz, hogy beléphessenek Németország területére.”
A közleményben szerepel, hogy ezt a protokollt nem a légitársaság határozta meg, hanem a német állam által előírt kötelező lépés, így ezen utasok esetében kénytelenek voltak megtagadni a beszállást. Hozzátették, a Wizz Airnél jelenleg azon dolgoznak, hogy a lehető legtöbb érintett utast minél előbb átfoglalják más járatokra, illetve szállást, ellátást biztosítsanak az arra igényt tartó utasoknak.
A most is a reptéren várakozó utasok azonban cáfolják ezt, az egyik pórul járt utas is nyilatkozott a Telexnek.