A közlekedési tárca (Department of Transport, DoT) a minapi döntését azzal indokolta, hogy nem sikerült a légügyi hatóság (FAA) közreműködésével sem meggyőződni arról, miszerint a Wizz Air biztonsági felügyelete megfelelő – írja az Airportal.hu.
A magyar kormány birtokában lévő Airbus A330F áruszállító géppel szeretett volna cargo-járatokat indítani az USA-ba a Wizz Air. A repülőgépet a Qatar Airwaystől vásárolta a magyar állam, és tavaly decemberben már teljesítette első kereskedelmi útját is, a megelőző alkalmi repüléseket követően.
A Wizz Air még januárban adott be egy Foreign Air Carrier Permit nevezetű kérvényt, melyet olyan légitársaságoknak kell benyújtaniuk, amelyek rendszeres járatokat szeretnének indítani az Egyesül Államokba.
A légitársaság beadványát egyébként a legnagyobb európai és amerikai szakszervezetek is megtámadták, az alkalmazottakkal való bánásmódra, és biztonsági hiányosságokra hivatkozva.
Maga az elutasítás egyébként nem végleges: további információkat várnak az uniós és a magyar légügyi hatóságtól, mert nem tisztázott, hogy a Wizz Airt milyen módon felügyeli a két szervezet, és megfelelő-e ennek hatékonysága.