Leanne Geraghty, az Air New Zealand kereskedelmi vezetője elmondta, az országon belül üzleti céllal utazók száma már csak 10 százalékkal marad el a járvány előtti szinttől. Reagálva a helyzetre, több intézkedést kellett hozniuk, például a legnépszerűbb járatokon nagyobb befogadóképességű Airbus A321-eseket állítanak forgalomba, kedvezőbb menetrendet vezetnek be, a korábban elbocsátott légiiutas-kísérők közül sokakat visszahívtak.
Nem számítottak erre
A vezető hozzátette: a nagy kereskedelmi szervezetek előrejelzésével megegyezően ők is arra számítottak, hogy csak a hátizsákos turisták és a családlátogatók után térhetnek majd vissza az üzleti utazók. Ennek oka a vállalatok költség-megtakarítása, az egészségügyi aggodalmak és a távmunkára átállás volt, a cégek viszont aktívnak bizonyulnak, és szeretnék a személyes kapcsolatokat visszahozni – írja az AIRportal.
Az előzetes becslések szerint jövőre a 2019-es szint 70 százalékával számoltak, így az Air New Zealandet is meglepték a jó adatok.
Az üzleti célú utazók aránya még az USA-ban is 15 százalék körül mozog, ebből Geraghty arra következtet: jelenleg Új-Zélandnak van a legerősebb belföldi járathálózata. Ami a jegyárakat illeti, még nem érték el a válság előtti szintet, a cég mesterségesen alacsonyabban tartja az üzleti osztályú jegyek árát, így akár 100 új-zélandi dollárral is kevesebbe kerülhet egy jegy.