Több mint százmillió ember használja havonta a Skyscanner nevű utazástervező applikációt, aminek az adatai alapján már most látszik, hogy milyen trendek várnak ránk a jövő évben. A Travel Pulse most egy olyan kutatást eredményeit tette közzé, amit 18 ezer utas válaszai alapján készítettek és amiből egyértelműen kitűnik az, hogy egyre több és egyre hosszabb utazásokat terveznek a felhasználók.
Hangulat és ár alapján tervezünk
A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók 85 százaléka legalább ugyanannyit vagy még többet szeretne utazni, mint 2023-ban. A megkérdezettek kettő olyan faktort említettek, ami alapján döntenek az úti célokról:
40 százalékuk válaszolt úgy, hogy az adott város hangulata a legfontosabb a döntéshozatal során, míg 16 százalék szerint csak az dönt, hogy mennyit kell fizetni a szállásért.
Mindemellett az is jól látszik, hogy optimistán látjuk a jövőt, ugyanis az utazni vágyók 39 százaléka tervez és hajlandó is többet költeni a világ felfedezésére 2024-ben. Ezen felül egyre nagyobb hangsúlyt kapnak azok a desztinációk, amik kevésbé ismertek, eldugottabbak; a turistaparadicsomok tehát folyamatosan veszítenek a népszerűségükből.
Koncertek, filmek és ételek miatt utazunk leginkább
A kutatás legérdekesebb része az, ami azt vizsgálja, hogy milyen célokkal tervezünk útnak indulni jövőre. Ebből az derül ki, hogy az amerikai válaszadók legnagyobb része, egészen pontosan 44 százaléka tervez utazást egy-egy zenei fesztivál vagy koncert miatt. Emellett a szokásainkat, a trendeket nagyban befolyásolják például a filmek, sorozatok is.
A portál a Netflixen futó Emily Párizsban című sorozatot hozza fel példának, ami látványos módon megdobta a francia főváros turizmusát:
a tavaly bemutatott harmadik évad után például 32 százalékkal nőtt a Párizsba utazók száma.
A válaszadók ezen felül még a gasztronómiát említették a legfontosabbnak az úti célok kiválasztása során. A megkérdezettek 27 százaléka válaszolt úgy, hogy kifejezetten az ételek miatt döntött egy-egy város vagy ország mellett.