Nem volt útlevél a pilótánál - ami utána történt, azt soha nem felejtik el az utasok
Kénytelen volt visszafordulni az amerikai United Airlines Los Angelesből Kínába tartó járata, miután kiderült, hogy az egyik pilóta elfelejtett útlevelet vinni magával – közölték a légitársaság képviselői.
Az eset még szombaton történt. A Boeing 787-es a Los Angeles-i repülőtérről szállt föl, fedélzeten 257 utassal és 13 fős személyzettel. A Sanghajba tartó gép a Csendes-óceán fölött repült, amikor két órával az indulás után fény derült a pilóta feledékenységére.
Yang Shuhan, a fedélzeten tartózkodó kínai utas a CNN-nek elmondta, hogy hallotta a pilóta „nagyon frusztrált hangját” a telefonon keresztül, amikor azt mondta, hogy „elfelejtette az útlevelét”.
A gép visszafordult és San Franciscóban szállt le. Ott lecserélték a személyzetet és az utasok még aznap, igaz, hat órás késéssel, eljutottak Sanghajba.

A közlemény szerint a légitársaság kártérítést fizetett az utasoknak, ugyanakkor Yang arról számolt be, hogy miután leszállt San Franciscóban, két étkezési utalványt kapott összesen 30 dollár értékben, amit egy étkezésre használt fel egy japán étteremben a repülőtéren. Elmondása szerint kártérítési igényt nyújtott be a United honlapján, ahol arról tájékoztatták, hogy 14 munkanapon belül kaphat választ.
A kelet-kínai Hangcsouból származó utas egy üzleti útról tartott hazafelé. Miután hétfőn 12 óra 43 perckor elérte Sanghajt, elmondása szerint még két és fél órát kellett vezetnie, ami kimerítette.
Bár a váratlan késés megzavarta hétfői munkatervét, Yang elmondta, hogy nagyra értékelte a pilóta őszinteségét. Sok utastársa azonban ˝morogva˝ és felháborodva írt az esetről a közösségi médiában.
Hogy tud valaki ilyen csúnyán elrontani egy munkát?
– állt egy népszerű RedNote-posztban, ami látszólag egy másik kínai utastól származik, aki szintén a fedélzeten utazhatott.