Széttörték a gitárját, ma a Harvardon tanítják, hogyan vágott vissza a légitársaságnak
Dave Carroll, egy kanadai muzsikus, a közösségi média erejét felhasználva csapott oda a United Airlines-nak, azokután, hogy a légitársaság figyelmetlensége következtében összetört a 3500 dolláros Taylor gitárja – írja a Roadster.hu
Az incidens 2008-ban történt, amikor Carroll Halifaxból Omahába utazott chicagói átszállással. Már a gépen ülve arról beszéltek az utasok, hogy a reptéri dolgozók hajigálják a csomagokat, köztük az ő hangszerét is.
Hiába jelezte a problémát a személyzetnek, rá sem hederítettek mondanivalójára. A zenész kártérítési kérelmet nyújtott be, de a United elutasította, arra hivatkozva, hogy nem az előírt 24 órán belül tette meg panaszát. Több hónapnyi eredménytelen próbálkozás után Carroll ihletett kapott, és inkább írt egy dalt a sztoriról.

2009-ben jelent meg a United Breaks Guitars című dala és a hozzá készült 150 dolláros videoklipje, amely hamar virálissá vált a neten. Már az első nap 150 ezren nézték meg, és egy hónapon belül az ötmilliós megtekintést is elérte. Jelenleg pedig már 25 millióan látták a videót.
A dal csapást mért a United Airlines-ra, amely végül kénytelen volt bocsánatot kérni, és még szintén 2009-ben 3000 dolláros kártérítési ajánlatot tett. Ráadásként Bob Taylor, a Taylor Guitars tulajdonosa felajánlott Carrollnak két új gitárt.
A történet itt nem ért véget, mivel a Harvard Business School esettanulmányában tovább él a mai napig, mint amely bemutatja, hogy a közösségi média milyen veszélyt jelenthet ismert cégekre és márkákra.