Májusban indult el az OTA (Online Travel Agencies) jellegű online szállásfoglaló portál a TikTok kínai verzióján belül. Érdekessége, hogy mindössze 4,5 százalék jutalékot kér a szállásadóktól, ami lényegesen alacsonyabb, mint amit a legnagyobb szálláskiadó portálok kérnek. Náluk ugyanis 12 százaléktól indul a jutalék – írja a spabook.net.
Így lehet szállást foglalni a TikTok kínai verzióján
A Douyin egyértelmű célja, hogy felvegye a versenyt más online utazásszervezési platformmal. Ezt a lehetőséget korábban sem a Facebook sem az Instagram nem aknázta ki. A TikTok anyacége viszont meglátta a lehetőséget, így akár teljes egészében átalakíthatják ezt az iparágat.
A szálláshelyek a saját profiljukra feltöltött tartalmakon keresztül fogadhatnak foglalásokat a kínai TikTok-on.
Tehát ha egy videó megtetszik, akkor csak rá kell kattintani és megjelenik a foglalási naptár, ami egyébként megdöbbentően hasonlít a kínai Booking versenytársának, a Trip.com felületére.
Átalakulhat az utazási piac
Ha a mostani elképzelés beválik, a szállásadók között teljesen más verseny alakul ki, hiszen nem lesz elég néhány jól sikerült képet feltölteni egy adott felületre, hanem minőségi videókat kell készíteni.
Nagyobb szerepet kaphatnak az influenszerek is, hiszen nélkül nagyságrendekkel alacsonyabb a szolgáltatók elérése. Ha pedig nem tudnak ezen a piacon érvényesülni, akkor fizethetik tovább a magas jutalékot más szálláskiadó portálon.
Ráadásul a Douyin nem szeretne itt megállni, hanem további utazási kategóriákban terjeszkedne. A rendszer képességeinek kihasználásával a végső cél, hogy zökkenőmentes, teljesen integrált, egykapus utazási foglalási élményt teremtsen a felhasználók számára.
Az alkalmazáson belül nem csak a szállásfoglalást, de a repülőjegy vásárlást és a programok szervezését is el lehetne intézni.
A most bevezetett rendszerrel és annak későbbi átalakításával azt is tartósan befolyásolnák, hogy a kínai utazók hogyan tervezzék és foglalják le utazásaikat a pandémiát követő időszakban.