Az egyik legnagyobb hazai, szállodatermékeket forgalmazó cég ismertette, mik azok a termékek, amik szinte mindig eltűnnek a szobákból, és ezekre a lopásokra hogyan reagálnak a szállodák – írja azenpenzem.hu.
Ezek tűnnek el leggyakrabban a szállodai szobákból
Tankó Balázs, a szallodatermekek.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy tapasztalataik alapján a kinyitott tusfürdőket és a samponokat, valamint a varrókészletet szinte mindig elviszik a vendégek.
De sokan teszik el azokat a papucsokat és köntösöket is, amelyeken szerepel a szálloda logója. Hogy ebből mindig újat vigyenek és ne azt, mit a nyaralás idején hordanak, a recepción kérnek még egyet arra hivatkozva, hogy a másik elszakadt.
Ezen felül a törölköző is szinte alap dolognak számít. Az sem ritka, hogy a köntöst is elpakolják, de erre már vannak új technológiák. A Hard Rock Hotelekben például lopásgátlót tesznek a köntösre és a recepción megkérdezik, hogy a táskában lévő köntöst is felírhatják-e a számlára.
Olyan extrém eset is előfordult, hogy valaki a falról levette a festményt és azt vitte ki a táskájában.
Az ügyvezető szerint szállodakategóriától függetlenül lopják a termékeket és nagyon sokszor ürítik ki a vendégek a szobát.
Saját termékeket dobnak piacra
Sok kisebb és nagyobb szálloda inkább árulni kezdte a termékeket, hogy azokat a vendégek haza tudják vinni őket emlékbe. A nagyobb láncok már komplett saját márkás termékpalettával rukkoltak elő. Ezekben a csomagokban a kozmetikumok mellett ruhák, köntösök, törölközők, papucsok, írószerek és egyéb használati tárgyak is vannak.
Érdekesség egyébként, hogy a cipőkanalat, a fésűt és fogkefét nem szokták elvinni a vendégek.
Ennek oka, hogy valószínű úgy gondolják, ezek drágább termékek, mint a kis kiszerelésű tisztálkodószerek és krémek, ezért ezeket illetlenség lenne elvinni.
A szállodák részéről egy új trend is megfigyelhető. Egyre többen újrahasznosított papírból vagy lebomló anyagból szeretnék a használati eszközök, mint a fogkefék, fésűk vagy éppen a cipőkanál csomagolását. A tusfürdők és samponok tekintetében pedig inkább a nagyobb kiszerelés felé mozdult el a piac. Az ügyvezető szerint ennek oka, hogy egyre fontosabbá válik a környezettudatosság.