Kellemes meglepetésben lehet része azoknak, akik Zürichbe terveznek utazni. A svájci reptéren ugyanis két olyan munkatárssal is találkozhatnak az utasok, amire nem számítanának: Charlie és Zulu, a két robot december közepe óta dolgoznak a repülőtéren – írja a Turizmus.
A portál információi szerint a terminálnak 300 fős takarítószemélyzete van és őket segítik az újonnan beszerzett robotok, akik elsősorban a nagy, könnyen takarítható tereket tisztítják. Ezen felül azonban
Charlie és Zulu kommunikálni is képesek az utasokkal, sőt különböző kérdéseket is képesek megválaszolni.
Ehhez csupán annyi kell, hogy az utasok beolvassák a rajtuk található QR-kódot, ami után kiválaszthatják, hogy milyen kérdéseket szeretnének feltenni nekik. Adatvédelmi szempontból is teljesen biztonságosnak számítanak, hiszen nem készítenek hang- vagy videófelvételt.
A reptér munkatársai egyelőre tesztüzemben próbálják alkalmazni a robotokat, arra kíváncsiak, hogy mennyire mozognak könnyen nagy tömegben, valamint hogyan viselkednek akkor, ha valaki megszólítja őket. A tesztüzem február közepéig tart, utána döntenek a sorsukról.