Vasárnap hiába volt a lehető legtöbb, 12 utasfelvételi pult nyitva a Lufthansának, annyi utasa volt a légitársaságnak, hogy több órás várakozás alakult ki, azt kérték az utasoktól, hogy a szokásosnál jóval korábban érkezzenek ki. Tájékoztatásuk szerint alapvetően is kevés a munkavállaló, ráadásul sok alkalmazott betegszabadságon van, így a szükségesnél kevesebb ember tudott csak dolgozni. Pénteken és vasárnap is sok utas volt, a szombati nap volt mégis a legzsúfoltabb a reptér, ugyanis a probléma nemcsak az utasfelvételt, de a földi kiszolgálás más területeit is érintette, így az utasok ki- és beszállítása, valamint a csomagkezelés is akadozott – írja az AIRportal. Azzal a kéréssel fordultak az utasokhoz, hogy legalább 4 órával a járatindulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre.
Az utasfelvétel azért is volt nehézkes, mert sok fogadó ország előírta a negatív PCR- vagy antigén-teszt bemutatását, esetleg az oltás meglétének igazolását, emiatt a legtöbb indulónál ez hosszabb ellenőrzést tett szükségessé, és az online check-in sem volt lehetséges. A zsúfoltsághoz az is hozzájárulhatott, hogy a brandenburgi repülőtéren jelenleg csak egy terminál üzemel, a főépület.