Schanda Tamás az átadáson hozzátette: az innovatív fejlesztések sorába tartozik a világító burkolatú kerékpárút, illetve a világító útburkolati jelek használata. Az aszfaltburkolatba kevert szemcséktől éjszaka fényt kibocsátó utat korábban
Esztergomban tesztelték a biciklisek, a világító burkolatjeleket pedig a Komárom-Esztergom megyei Tát és Nyergesújfalu közötti szakaszon próbálták ki először, most pedig Zalaegerszeg és Zalalövő között alkalmazzák.
Az államtitkár kifejtette, hogy az elkészült világító burkolatjeleknek köszönhetően nemcsak biztonságosabbá vált a közlekedés, de olcsóbb is a fenntartása, mert nincs szükség közvilágításra, és ez a burkolat “meghibásodni sem tud”. A jelek messziről is jól láthatóak, de sokkal kevesebb fényszennyezést okoz ez a technológia, ami tehát természet barátabb, mint a hagyományos világítás – tette hozzá.
Mórocz József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Zala megyei igazgatója a technikai részletekről elmondta: a 20 kilométeres bicikliútnak 12 kilométeres szakaszát, a bagodi vasútállomástól Zalalövőig látták el az elmúlt hetekben a világító felezővonallal.
A mintegy 5,7 millió forintba kerülő kísérleti felfestés ugyan drágább mintha hagyományos festékkel készült volna, de a fluoreszkáláshoz hasonlóan sötétedés utáni fény visszaadással megvilágítja a kerékpárút teljes szélességét.