A Singapore Airlines még 2008 márciusában indította el Houstonba tartó járatát Boeing 777-300ER típusú gépekkel. A texasi célállomásra irányuló útvonalat egészen márciusának végéig üzemeltették, először moszkvai (Domogyedovo – DME), majd 2016-tól manchesteri (MAN) leszállással. A járat megszüntetését a légitársaság hálózati stratégiájának felülvizsgálata indokolta – írja az IHO.
Az utóbbi időben Airbus A350-900-assal repült útvonal utolsó, márciusi járata extrém hosszú, 26 óra 15 perces blokkidővel érte el Houstont az erős ellenszél miatt.
A visszaút „csupán” 20 óra 59 percig tartott.
Nem volt optimális a kihasználtság
Bár az utaslétszám stabilnak volt mondható – 2023-ban körülbelül 46 ezren használták a járatot, a 17 év alatt pedig összesen 1,3 millió utas fordult meg rajta – a gépek kihasználtsága nem volt ideális, mindössze 64 százalékos átlagot ért el. A houstoni járat leállítását követően a Singapore Airlines továbbra is heti öt alkalommal közlekedik Manchesterbe.

A szingapúri légitársaság visszavonulásával a világ leghosszabb, egyetlen megállóval repült útvonalának címét az Aircalin (SB) vette át. A 2023 decemberében indított járat az új-kaledóniai Nouméa (NOU) és a párizsi Charles de Gaulle (CDG) repülőterek között közlekedik, bangkoki (BKK) leszállással. Az Airbus A330-900-assal teljesített útvonal hossza 17 620 kilométer, blokkideje akár 25 óra 40 perc is lehet.