Vízzel, pelenkával és szendviccsel csillapítaná az indulatokat a Budapest Airport
Orbán Viktor megszólalását követően Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter arra kérte a Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítsanak megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig – annak ellenére, hogy ez nem az ő feladatuk – lássák el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat.
Nagy a helyzet mielőbbi felszámolása érdekében berendelte a HungaroControl vezetőjét, akit egy azonnali intézkedési terv elkészítésére fog kérni.
A repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) hangsúlyozta: mindent megtesznek azért, hogy az utasokat ebben a nehéz helyzetben is támogassák, ezért két, BUD:carezone elnevezésű segítőpontot alakítottak ki a tranzitterületen, amelyet szükség esetén további egy egységgel bővítenek. Az érintett utasokat hangosbemondással vagy személyesen tájékoztatják arról, ha a segítőpontokat igénybe vehetik.
A zónákban a járatkésés miatt várakozó utasoknak folyamatosan információt adnak, valamint szükség esetén szendvicset, vizet, a kisgyermekeseknek pedig pelenkát, bébiételt és törlőkendőt is biztosítanak.
A BA már eddig is 7500 palack vizet osztott ki a várakozóknak, és a készleteket folyamatosan töltik fel, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon megfelelő mennyiségű palackozott víz – jelezték.
A vállalat emellett kényelmesebb, magastámlás székeket, fekvő-ülő ágyakat, telefontöltőket biztosít, továbbá korlátlan wi-fi hozzáférést tesz elérhetővé a repülőtér teljes területén. A helyszínen hamarosan
QR-kód beolvasásával az utasok járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos hasznos információkat találnak és a gyakran felmerülő kérdésekre is választ kapnak telefonos elérhetőségeken.
Emellett termináltérkép is segíti majd őket abban, hogy a számukra fontos szolgáltatásokat – például mosdókat, baba-mama szobákat, teraszokat, éttermeket – könnyebben megtalálják.
A segítőpontok a 2B Terminálon a B1-B2 beszállítókapuk előtt, illetve a 2A Terminálon az 1. utasmólón az A17 beszállítókapu előtt találhatóak. A BA azt javasolja az utasoknak: ha a légitársaság vagy a földi kiszolgáló vállalat tájékoztatta őket a járatuk késéséről vagy törléséről, és a repülőtér területét nem tudják vagy nem akarják elhagyni, akkor itt várakozzanak, ezzel biztosítva, hogy a járatukat érintő aktuális információkhoz a lehető leghamarabb hozzájussanak. A BUD:carezone-ban a repteret üzemeltető társaság ügyeletes terminál menedzserei, valamint terminálinformációs munkatársai folyamatosan segítik az utasokat.
A BA a jelenlegi helyzetben azt tanácsolja az utasoknak, hogy utazásuk szervezésekor a rugalmasan módosítható foglalásokat részesítsék előnyben, érkezzenek időben, legalább a járat indulása előtt 2,5 órával a repülőtérre, és folyamatosan figyeljék a légitársaságoktól kapott információkat, valamint a repülőtéren a földi kiszolgáló vállalat munkatársainak tájékoztatását.
A kézipoggyászba minden olyan személyes dolgot, egészségügyi felszerelést, gyógyszert érdemes betenni, amire az utasnak szüksége van, illetve nélkülözhetetlen akár több órás repülőtéri tartózkodás esetén.
A vállalat felhívta a figyelmet: a késések minden légitársaság minden járatát érinthetik, és ez a tendencia akár a nyári utazási szezon végéig, vagyis szeptember 30-ig is elhúzódhat. Az eddigi tapasztalatok alapján
a kora hajnali, reggeli és délelőtti járatok nagyobb biztonsággal indulnak el menetrend szerint, ezek esetében nincsenek, vagy csak minimálisak a késések.
Általánosságban elmondható, hogy minél több fordulót teljesít egy járat, annál nagyobb eséllyel gyűjt késést a nap végére. Az időjárás azonban mindig kiszámíthatatlan tényező, így egy nagyobb vihar vagy zivatar a reggeli járatok esetében is okozhat késést.
A vállalat jelezte, hogy az utasok a légitársasággal állnak szerződésben, így az elsődleges tájékozódási pont a légitársaság, illetve a helyszínen az utasfelvételt és a be- és kiszállítást végző földi kiszolgáló vállalatok munkatársai.
(MTI)