Még szeptember első hetében ígért meg Michael O’Leary, a fapados cég vezérigazgatója, hogy Budapestre jön sajtótájékoztatót tartani, ami kedden délután be is következett.
O’Leary korábban azzal került a magyar kormány figyelmének kereszttüzébe, hogy amint kivetették cégére az extraprofitadót, azt azonnal az utasokra hárította a vállalat. Mikor ezt felszólításra sem volt hajlandó megszüntetni, akkor elindult egy hosszú hetekig tartó kölcsönös üzengetési sorozata Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterrel.
Ennek a végén viszont meg is érkezett az a 300 millió forintos bírság, amiért a jegyek árait megemelte az extraprofit adója miatt. Ryanair nem fizet természetesen, inkább jogi útra terelik az ügyet.
Szóval így érkezett Budapestre Michael O’Leary, aki a Napi.hu szerint azzal kezdte a magyar újságírók előtt mondanivalóját, hogy nem tud jó híreket mondani. Korábban 10 új járatról számoltak volna be, de ezeket törölték a magyar kormány által kivetett különadó miatt.
Budapestről nem vonulnak ki, de a járatcsökkenéssel félmillióval kevesebb utassal számolnak majd. A kapacitást, amit a magyar piacra szántak volna, Horvátországba és Ausztriába csoportosítják tovább.
A járatok a következő útvonalakon lesznek ritkábbak:
- Amman
- Bristol
- Prága
- Pisa
- Szófia
- Varsó
Amiket pedig végképp törölnek:
- Bordeaux
- Bournemouth
- Köln
- Krakkó
- Kaunas
- Lappeenranta
- Riga
- Torinó
A légitársaság vezetője szerint a Ryanair még így is Magyarország legnagyobb légitársaság marad, a járattörlésekkel és megemelt jegyárakkal együtt.