A Ryanair az év utolsó hónapjában 1,9 millió utast szállított, ami 83 százalékos visszaesést jelent az egy évvel azelőtti 11,2 millióhoz képest, miközben a szokásos decemberi menetrend mindössze 22 százalékát 73 százalékos töltöttség mellett üzemeltette. Ami a teljes évet illeti, az utasok száma kétharmaddal, 52,1 millióra csökkent a 2019-es 152,4 millióról. A Wizz Air sem zárta olyan jól az évet: decemberben 666 ezer utast szállított, ami 80 százalékos visszaesést jelent 2019 azonos hónapjához képest – 56,1 százalékos töltöttséggel üzemelt, ami 33-mal alacsonyabb, mint a megfelelő tavalyi hónapban, és június óta a legalacsonyabb – írja a Magyar Nemzet. Bár a decemberi teljesítmény pici javulás a novemberihez képest, még így is 58 százalékkal kevesebb utast szállítottak 2020-ban, mint a 2019-ben szállított csaknem negyvenmillió.
Bizakodik a Wizz Air-vezér
A Reuters idézte Váradi József vezérigazgatót, aki szerint az Egyesült Királyságban, amely Románia és Lengyelország mellett a Wizz három legnagyobb piacának egyike, az új vírustörzs miatti lezárások azt jelenthetik, hogy a kapacitás januárban 25 százalékra csökken. A jövőt illetően bizakodó: ha nyárra megszűnnének a korlátozások, akkor nagyjából tudják majd hozni a 2019-es év számait, a kosszabb távú növekedési kilátása sértetlen maradt.
Eközben a Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary a Express.co.uk portálnak adott nyilatkozatában a koronavírus elleni oltási program felgyorsításának szükségességét hangoztatta, miközben kiemelte: légitársasága a Covid–19 egyik túlélője lesz. A korlátozások feloldása után erőteljes fellendülésre készülnek.