A Ryanair Budapestre tartó járata 19:45 helyett 22:40-kor szállt fel a milánói repülőtérről – csakhogy nem aznap, hanem másnap vagyis több mint egy napos késéssel érkeztek meg a magyar fővárosba – számolt be az RTL Híradója.
Vasárnap este még bizakodtak az utasok, bár az indulások időpontja egyre csúszott, óráról órára. Ellátás helyett egy 4 eurós utalványt kaptak, amit levásárolni se tudtak a Milánó-Malpensai reptéren, mert az étterem addigra bezárt. A többször módosított indulási időpont azután hétfőn hajnalban eltűnt a kijelzőkről.
Fél kettő körül szólítottak minket a legtávolabbi kapuhoz. Ott megkaptuk azt az információt, hogy hotelszobában fognak minket elhelyezni, kint buszok fognak minket várni. Kivezettek minket a reptérről a legmesszebbi ponton, ott továbbra is se busz, semmi, hatalmas káosz
– fogalmazott az egyik utas. Végül hajnalban jutottak el egy kétcsillagos panzióba, amit 11-kor el kellett hagyniuk. A repülőtéren egy újabb 12 órás várakozás következett.
A hajnali utolsó kontakt a Ryanairrel egy sms volt, amiből annyit tudtunk meg, hogy várhatóan 22:40-kor fog indulni a gépünk. Az applikációban a foglalásuk eltűnt, nem látszik, semmilyen információt nem kaptunk
– mondta az utas, aki kamerájával rögzítette az eseményeket.
Végül este 10 óra után nem sokkal kapták meg az értesítést, hogy mehetnek a kapuhoz, és hajnali 1 órára, vagyis 28 órás késéssel érkeztek meg Ferihegyre.
A Ryanair a korábbi késésekért a magyar légiirányítást okolta, a kormányhivatal viszont a fapados légitársaságokat.
A Fővárosi Kormányhivatal múlt heti jelentése szerint
az elmúlt időszakban 15 hasonló esetben indult fogyasztóvédelmi vizsgálat a légitársaság késései miatt.