Fotó: Manuel Romano/NurPhoto via Getty Images
A közzétett beszámoló szerint a szeptember 30-ával véget érő hat hónapban az előző esztendőhöz képest 207 százalékkal emelkedett a bevételük – írja a hvg.hu. Vagyis 2,15 milliárd euróról 6,62 milliárdra.
Azonban nőttek az üzemi ráfordítások is, 2,20 milliárd euróról 4,98 milliárdra. De még így is meglett az 1,37 milliárd eurós profit. Ez pedig túlszárnyalja a koronavírust megelőző utolsó féléves eredményt is, ami 1,15 milliárd euro volt.
Mindez a robosztus nyári jegyáraknak köszönhető, valamint a megbízható működéssel magyarázható. No, meg a második negyedéves utasforgalomnak.
A megnövekedett bevételhez nem is maradt el hétfőn a magyar Igazságügyi Minisztérium hozzáfűzni valója, melyet Kupecki Nóra alkotmányjogi jogalkotásért és fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár tett közzé.
Nemrég jelent meg a Ryanair légitársaság beszámolója, mely szerint eurómilliárdos adózott eredménnyel zárta idei első üzleti félévét az ír vállalat. Mindez említést sem érdemelne, de a légitársaság a megkárosított utasoknak persze nem szeretne törleszteni, és még a bírságokat sem fizetné meg. Aki eddig nem tudta, így születik az extraprofit
– írta Kupecki.
A kormány és a Ryanair között akkor alakult ki komolyabb feszültség, amikor a fapados légitársaság a bevezetett különadó miatt azonnal megemelte repülőjegyeinek árait. Emiatt 300 millió forintos bírságot róttak ki rá, amit a légitársaság a mai napig nem fizetett ki.