Andrew Gore és felesége, Victoria a férfi 47. születésnapját a népszerű spanyol tengerparton, Costa Braván szerette volna megünnepelni. Nyaralási terveik azonban szertefoszlottak, amikor a Ryanair légitársaság 1500 mérfölddel arrébb, a litvániai Kaunasban tette le őket, írja a BBC. A Ryanair elnézést kért az utasoktól, és a bristol-i reptéren vizsgálat indult az eset felderítésére.
Rossz járatra szállították őket
A Costa Bravára készülő házaspár kisebb társasággal indult útnak. Végül azonban mindenki mástól, illetve csomagjaiktól is elszakadva, Európa másik felén kötöttek ki. Míg a társaság többi tagja Barcelonába érkezett, Andrew-t és feleségét tévedésből rossz Ryanair járatra szállították fel. A wales-i házaspár már csak akkor vette észre a hibát, amikor késő volt, és a gép a litván főváros repterén szállt le. A Ryanair ugyanakkor hozzátette, hogy felszállás előtt több bejelentést is tettek a járat úti céljáról.
A házaspárt elmondásuk szerint a reptéri dolgozók a beszállókapuhoz vezették őket, és azt mondták, hogy társaságuk többi tagja is a fedélzeten van. Azt tanácsolták nekik, hogy pihenjenek az úton, ezért mindketten elszunyókáltak. Amikor Gore felébredt, rájött, hogy nem Spanyolországban vannak, mivel telefonján meglátta az “Üdvözöljük Litvániában!” feliratot.
Rémálommá vált nyaralás
A házaspár az élményt “rémálomnak” nevezte, amely akkor kezdődött, amikor május 25-én, szombaton megérkeztek a bristoli repülőtérre. Repüléskor a pár mindig különleges segítséget vesz igénybe, mivel Andrew műlábbal él, Victoria pedig autista. A beszállókártyájukat kétszer ellenőrizték, először a földi személyzet, majd egy stewardess. Egyik ellenőrzés során sem jelezték, hogy bármi probléma lenne az úti céljukkal.
Kaunasba érkezve azt hitték, hogy csúnya tréfának estek áldozatul.
Miután rájöttek, hogy rossz országban vannak, a pár azonnal megkereste a légitársaságot. A Ryanair helyet foglalt számukra a következő elérhető járatra Barcelonába, amely másnap reggel a lettországi Rigából indult. A légitársaság éjszakai szállást és 241 kilométeres Uber-utat biztosított a repülőtérre a házaspár számára. Gore-ék barcelonai leszállásuk után végül elérték costa brava-i szállodájukat. Mivel azonban nem az eredeti, Bristolból induló járaton érkeztek, csomagjaik csak két nappal később követték őket. Gore szürreálisnak és kimerítőnek jellemezte az élményt. Annak ellenére, hogy végül célba értek, a megpróbáltatások maradandó rossz emléket hagytak maguk után.
A Ryanair elnézést kért
A Ryanair szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a pár külön asszisztenciát kért a Bristolból Barcelonába tartó útra, de a bristol-i reptér speciális segítségnyújtó szolgálata tévedésből felszállította őket egy Kaunasba tartó járatra. Az egyértelmű kapujelzések és az úti cél indulás előtti többszöri bejelentése ellenére a házaspár nem vette észre a hibát. A Ryanair elnézést kért a bristol-i reptér szolgáltatója által okozott kellemetlenségekért.
A bristol-i reptér szóvivője elismerte az incidenst, és elmondta, hogy beszállás előtt minden ügyfél úti okmányát részletesen ellenőrzik. Partnereikkel együtt dolgoznak a folyamatok kivizsgálásán és fejlesztésén, hogy megakadályozzák a hasonló hibákat.