A légitársaság 3000 dolgozót – köztük pilótákat, fedélzeti munkásokat és irodai alkalmazottakat – fog elküldeni annak érdekében, hogy enyhítsék a koronavírus okozta válságot. Számításaik szerint így is nagyjából két év kell majd, hogy kilábaljanak a görödből és visszaálljanak a 2019-es állapotok.
Lecsökkent fizetések, kirúgott alkalmazottak
A 3000 dolgozó elbocsátását júliusban kezdik meg, emellett az olyan szigorításokat vezettek be, mint a fizetés nélküli szabadságra küldés, 20%-os bércsökkentés vagy több repülőgépközpont bezárása – írja az Euronews.
“Sajnáljuk a létszámcsökkentéseket, ahogy a fizetéscsökkentéseket is, de ezeket meg kell tenniük a jól működő légitársaságoknak, amilyen a Ryanair is, hogy túléljék a válságot és versenybe szállhassanak a Lufthansával és az Air France-szal szemben, akik több tízmilliárd állami támogatást kapnak – mondta Michael O’Leary, a Ryanair ügyvezető igazgatója, hozzátéve:
“A francia kormány például az elmúlt hónapban bejelentette egy olyan szabályt, amely szerint a repülőtéri adókat visszatérítik, de csak a francia légitársaságok számára. Nyilvánvalóan igazságtalan, sérti az állami támogatásokra vonatkozó szabályokat, és sérti a versenyszabályokat.”
A társaság áprilistól júniusig járatai kevesebb mint egy százalékát üzemelteti, és arra számít, hogy az utasszám legkorábban 2022 közepére éri el 2019-es állapotokat.
Folyamatosak az elbocsátások
“Azt gondolom, hogy minden légitársaság hasonló típusú bejelentéseket fog tenni most, és válságviszonyokat fogunk tapasztalni az iparágban” – mondta Brian Strutton, a British Airline Pilots’ Association főtitkára, a munkahelyek elvesztésének cunamija azonban nem csak a Ryanairt sújtja. Múlt hét elején a British Airways kijelentette: 42 ezer alkalmazottból 12 ezret tesz utcára, de a WizzAir is megszabadul 1000 dolgozójától.