A Ryanair légitársaság vezetője, Michael O’Leary szerint egyesülnie kellene a Wizz Airnek és az easyJetnek, mert enélkül mindkét céget más légitársaságok “szereznék meg”. A Financial Times-nak adott interjújában elmondta: korábban ő is többször megpróbálkozott a Wizz Air felvásárlásával, ám mostanra letett erről a szándékáról.
A Wizz Air érdeklődhetett
Az easyJet – a legnagyobb brit olcsójegyes légitársaság – a múlt héten hivatalosan bejelentette, hogy nem sokkal korábban előzetes felvásárlási célú megkeresést kapott. Arról nem szól a fáma, melyik cégtől érkezhetett a megkeresés, ám az ügyet közelről ismerő illetékesektől származó sajtóértesülések szerint a Wizz Air tehette az átvételi ajánlatot, az easyJet vezetése pedig visszautasította azt. A brit légitársaság közlése szerint a vevőjelölt azóta jelezte, hogy immár nem érdeklődik az ügylet iránt. A Ryanair vezérigazgatója azonban már említett kinterjúban kijelentette:
az easyJet és a Wizz Air vagy “összeolvad”, vagy szükségszerűen más cégek “szerzik meg” a két céget, például a nagy nemzeti légitársaságok, köztük a British Airwayst birtokló IAG, a Lufthansa vagy az Air France.
A Ryanair-vezér úgy véli, a repülési ágazatban konszolidációra van szükség és ez meg is fog történni: a légitársaságoknak a puszta fennmaradásuk érdekében hatalmas méreteket kell ölteniük, mert a szétaprózódott európai piac hosszú távon fenntarthatatlan lesz. A Financial Times kommentárja szerint az easyJettel az “ambiciózus” Wizz Air rögtön komoly jelenlétre tehetne szert Nyugat-Európában, ahol a cég – amely az elmúlt 15 évben hazai piacán, Kelet-Európában növekedett – lassú ütemben terjeszkedik – írja az Euronews.
A Ryanairhez hasonlóan azonban a Wizz Air is nagyon alacsonyan tartja működési költségeit, ám ha a cég egyesül az easyJettel, az ügylet magasabb költségeket eredményezne, és drágább repülőterek használatával is járna. O’Leary szerint a kérdés az, hogy a Wizz Air javítaná-e az easyJet költségszerkezetét, vagy az easyJet költségei rombolnák-e le a Wizz Air költségbázisát.