Mint az ismeretes, 2022-ben hónapokon keresztül vitában állt a Ryanair vezetője, Michael O’Leary a magyar kormánnyal és különböző hazai minisztériumokkal, mivel nem volt hajlandó elfogadni, hogy extraprofitadót vetnek ki a cégére. A fapados cég azon vállalatok közül az elsők egyike volt, akik bejelentették, hogy az új adóforma miatt kialakult többletköltségeket a fogyasztókra hárítják.
Erre rövid úton reagálva Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter már fogyasztóvédelmi vizsgálat elrendeléséről beszélt, amit a kormányhivatal 2022 júniusában el is indított. Ekkor Michael O’Leary éles kritikát fogalmazott meg, ebben konkrétan megnevezve Nagy Mártont, aki szerinte elfelejtette a közgazdaságtan bizonyos alaptételeit.
A kormányhivatal végül az ügyben 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Ryanair-DAC légitársaságra.
A fapados cég viszont csütörtökön már arról írt közleményében, hogy a Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a kiszabott bírságot – adta hírül a hvg.hu. A lap ugyanakkor azt is jelezte, hogy törvényszék honlapján az erről szóló döntésnek semmi nyoma sincsen.
Ugyanakkor Szabó József, a Fővárosi Törvényszék szóvivője a lap érdeklődésére egyértelművé tette, hogy a törvényszék valóban jogerősen megsemmisítette a cégre kiszabott fogyasztóvédelmi bírságot kiszabó határozatot.
A szóvivő elmondta, az ítélet indoklásában két alapvető elem is szerepelt: bizonyos szabályok nem lettek betartva a fogyasztóvédelmi eljárás során, illetve a Kormányhivatal a bírság kiszabását azzal magyarázta, hogy a Ryanair nem jogosult a légi utazásokra terhelt adó továbbítására, mert annak alanya a rendelet szerint nem a légitársaság, hanem a földi kiszolgálást végző cég.
Ezzel szemben viszont a bíróság az ítéletében már kimondta: a légitársaság az adó alanya, vagyis joggal közölhette ezt utasaival. Vagyis – a fogyasztóvédelmi hatóság határozatával szemben – nem tévesztette meg a jegyvásárlókat.