A technológia fejlődésével lépten-nyomon bele lehet futni robotokba. Míg egy hollandiai és egy isztambuli étteremben robotok szolgálnak fel, addig a reptereken is ilyen berendezések fertőtlenítenek, egy kaliforniai hotelben pedig többek közt bort visznek a szobában tartózkodóknak. Amellett, hogy szórakoztató a vendégek számára, a társadalmi távolodás jegyében lecsökkenti az érintkezést a vendégek és a személyzet között.
A biztonságért felel
A társadalmi távolodást lehetővé tevő Rosé egy háromlábú robot, amely a párnáktól a törölközőkig és élelmiszerekig mindenfélét szállít a Hotel Trio Healdsburg szobáiba. 2018-től fűszerezi meg az elszállásoltak napjait, a koronavírus ideján azonban teljesen más szerepet vett fel: a biztonság nagykövete lett.
“Azoknak a vendégeknek, akik inkább az érintés nélküli kiszolgálást részesítik előnyben, Rosé nyugalmat biztosít, mivel tárgyakat szállíthat a lakosztályokba” – kezdte Scott Satterfield, a Hotel Trio ügyvezető igazgatója. Mivel sok vendég számára fontos az érintésmentes élmény, a robot általi kiszolgálást veszik igénybe, az pedig könnyen közlekedik a liftben és a folyosókon. Amikor a lakosztályhoz érkezik, a vendég értesítést kap, hogy a robot kint vár. A szálloda szerint a látogatók elképedve szemlélik, ahogy villogni kezd a készülék és hallani a futurisztikus sci-fi hangokat, amikor jelzi, a csomag kézbesítésre kerül. A robotot minden szállítás után fertőtlenítik – írja a Lonely Planet.
Összesen hét kaliforniai szálloda vezette be a robot nagyköveteket, amelyek képesek kézbesíteni a szükséges dolgokat a vendégek kényelme érdekében.
“A vendégek nagyon kedvelik a robotokat, csodálkozva nézik, ahogy ezek a gépek önállóan közlekednek a helyiségek között, sokszor az emberek videózzák is őket. Ugyanilyen elképesztő, hány vendég készít szelfiket a robotokkal, mindegy, hogy az illető 7 vagy 70 éves! Sokan csak felhívják a recepciót, hogy szállíttassanak valamit a lakosztályukba, legyen szó kutyájuknak szánt ajándékról, töröközőkről délután 2-kor” – mondta a Lonely Planetnek a szállodák képviselője.
A szálloda bevezetett egy ingyenes vásárlási szolgáltatást is, melynek keretei közt a vendégek kitölthetik, milyen élelmiszereket szeretnének a lakosztályhoz szállíttatni – hiszen mindegyik teljesen felszerelt konyhával rendelkezik.