A korlátozások enyhítésével június 1-jén nyitott meg a Dadawan, a maastrichti ázsiai fúziós étterem. A társadalmi távolodás elősegítése érdekében, valamint a vendégek és alkalmazottak védelméért három robotot béreltek fel, név szerint Amyt, Akert és Jamest. A humanoid robotok mechanikus karokkal, törzzsel és LED-es világítással rendelkeznek.
Felszolgálnak és mérnek
Jamie köszönti az ügyfeleket az ajtóban, ezután megvizsgálja a testhőmérsékletüket. Ha nincs magas lázuk, a robot arca kékről zöldre vált, majd elkíséri őket az asztalukhoz. Amy italokat szolgál fel, amiket az alkalmazottak készítenek a tálcájára, és az vendégekhez irányítják azáltal, hogy beírják az asztal számát a rendszerébe.
Aker összegyűjti az asztalokról a használt edényeket, poharakat és evőeszközöket, miközben az rendes pincérek csak megrendeléseket fogadnak, ételeket, italokat készítenek össze és fertőtlenítik az asztalokat. A Dadawan tulajdonosa, Danny Deng szerint siker esetén továbbra is alkalmazni fogják az új “dolgozókat” – írja a Lonely Planet.
Általános szabályok
A lezárás utáni szabályozás szerint a vendéglők 30 ügyfelet fogadhatnak és be kell tartaniuk az 1,5 méteres védőtávolságot. Egyes vállalkozások kreatív megoldásokat találtak a vendégek szeparálására, például a Mediamatic Eten, egy amszterdami vízparti étterem külön üvegházakban fogadja a fogyasztani vágyókat.
Robotok mindenfelé
Míg a kórházak az egészségügyi dolgozók védelme érdekében alkalmaznak robotokat, addig a a Hongkongi reptéren fertőtlenítésre használják a gépet, ahogy több plázában is. A hollandiai étterem mellett Törökországban, Isztambulban is a pincérek helyére kerültek a gépek, bár itt már jóval a koronavírus előtt is ebben a pozícióban alkalmazták őket.