Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) és a Repülőtéri Szolgáltatók Szövetsége (ASA) közös közleményben hívta fel a figyelmet a problémára, amelynek gyökere a koronavírus-járványhoz és hatósági engedélyeztetéshez is köthető – írja az Airportal.
A járvány idején nagyon sok embert kellett elbocsátani a földi kiszolgálók körében is, az ACI állítása szerint közel sem kaptak ugyanis annyi támogatást, mint a légitársaságok. Amennyi pénz érkezett, az is későn. Most pedig nehéz betölteni az üresen maradt helyeket, mert a dolgozók beosztása, a foglalkoztatási körülmények és a jelenlegi inflációs környezet nincs arányban a bérezéssel.
A közlemény szerint tovább nehezíti a helyzetet,hogy a jelentkezők hatósági átvilágítása és kiképzése is nehézkes a szigorú előírások miatt:
átlagosan tizenhat hét telik el a képzés kezdete és a munkába állás között, ezen szeretnének változtatni.
Amszterdamban a múlt héten előfordult, hogy több járatot is törölni kellett, mert csak így tudták kiszolgálni a megmaradó járatokat. Ehhez hasonló helyzetekkel számolnak az európai repterek, az ACI felmérése szerint a munkaerőhiány miatt a repülőtéri vezetők 66 százaléka számít egyre nagyobb késésekre, 16 százalékuk szerint pedig előfordulhat, hogy több járatot kell törölni a nyári csúcsidőszakban – olvasható a cikkben.