Talán nem mindenkinek magától értetődő – persze ez leginkább attól függ, a bolygó mely részén élünk –, de ha egy légitársasággal szeretnénk felvenni a kapcsolatot közösségi oldalon keresztül, célszerű a Twittert használni a Facebook helyett. Sok oka van, például az, hogy Twitterről sokkal nehezebben tudja eltávolítani a cég a panaszkodó kommenteket, emellett ezt a csatornát sűrűbben nézik a repüléssel foglalkozó újságírók, akik adott esetben praktikus tanácsokkal szolgálhatnak.
#PaxEx
Ellenőrizzük, hogy biztosan a légitársaság hivatalos oldalával vettük-e fel a kapcsolatot.
Rengeteg az álprofil, előfordulhat, hogy egy ilyennel kezdünk levelezni. Ne tageljük be a cég vezetőjét – ezt sokan csinálják –, mert ez nem visz közelebb minket az ügyfélszolgálathoz. Ehelyett használjuk inkább a #PaxEx (szabad fordításban utas tapasztalat vagy utas élmény) hashtaget, amit sok légitársaság és szakújságíró keres Twitteren.
Előfordulhat, hogy nem azzal a légitársasággal repül az ember, akinél foglalta a jegyét. Az alapszabály, hogy azt a céget keressük, amelyiknél foglaltunk, ám ők időnként tovább küldhetnek minket az utazást bonyolító társasághoz.
Ha megfelelő hashtaget használunk, érdemes inkább mindenki által látható posztot írni a társaságnak, ők ugyanis sokszor hamarabb reagálnak, ha azt látják, hogy az utas nyilvános kérést/panaszt fogalmaz meg. Emellett segítőkész utastársak, vagy utazásban jártas emberek is tudnak hasznos információval szolgálni, ha látják a posztunkat. Ha az ügyfélszolgálat végül személyes üzenetet ír, ellenőrizzük, hogy követjük-e a társaság oldalát, hogy ne vesszen el egy üzenet sem.
Még ilyenkor se adjuk meg nyilvános posztban a személyes adatainkat
Arra viszont ügyeljünk, hogy a hatjegyű foglalási számunkat soha ne adjuk meg nyilvános posztban, akkor sem, ha a társaság ügyfélszolgálata kéri ezt.
A nevünkkel és megadott kóddal felhasználhatják a jegyünket ismeretlen ügyeskedők.
Ugyanebből az okból a befotózott beszállókártyánkat se tegyük ki soha Twitterre, sőt az olyan érzékeny személyes adatainkat se adjuk meg – még személyes üzenetben sem –, mint az útlevélszámunk vagy a címünk. Ilyen kérés esetén inkább kérjünk visszahívást.
(Via)