A légitársaságoknak komoly nehézséget okoz az orosz-ukrán háború nyomában járó olajársokk, ami miatt már 60 százalékkal növekedtek a költségeik – írja a Magyar Nemzet.
Ha ez még nem lenne elég, egyéb területeken az infláció sem akar csillapodni, ráadásul a kiszolgálószemélyzet csökkenése szintén világméretű probléma. Utóbbira jön még rá, hogy a pandémia miatt kialakult két szűk esztendő után tömegesen jelennek meg a repülni kívánó turisták is.
A jegyek már most 10 százalékot drágultak, de egyelőre jele sincs, hogy ez elvenné az utazási kedvet.
A légitársaságok világszövetsége, az IATA arra számít, hogy a válság előtti szintre való visszatérés gyorsabb lesz, mint amire előzetesen terveztek. Willie Walsh, az IATA vezetője egy rijádi konferencián elmondta, hogy már jövőre el fogják érni a 2019-es mértéket.
A hagyományos légitársaságok közül az európai piacvezető Lufthansa úgy véli, hogy 2019-es kapacitásának 95 százalékát már idén nyáron hozni tudja. Leányvállalata, az Eurowings pedig még a válság előttinél is több járatot tervez.
Ugyanakkor a cég szerint az utasoknak már a nyár folyamán meredeken emelkedő jegyárakkal kell számolniuk.
Az okok ismertek: az ukrajnai háború miatt előállt olajválság, illetve különböző repüléssel kapcsolatos szolgáltatások árainak látványos emelkedése.