Egy repülőút sok kellemetlenséggel járhat: nem várt késések, hangos utasok, várakozás a reptéren, szőrén-szálán eltűnt csomagok és persze az előttünk ülő, aki annyira hátrahajtja az ülését, hogy képtelenség kényelmesen elférni az amúgy is kis helyen. A Design Taxi információi szerint azonban könnyen lehet, hogy hamarosan az utóbbival már nem fogunk találkozni, ugyanis végleg megszüntetik az ülések mozgathatóságát a turista osztályon.
Egy hosszú repülőút alapvetően nem éppen a kényelemről szól: a kis helyen nehéz kinyújtózni, megmozgatni a végtagokat, emiatt semmiképpen sem nem nevezhető pihentetőnek. Hát még akkor, ha az előttünk ülő utas úgy dönt, hogy él a lehetőséggel és hátrahajtja az ülését, ami még kevesebb helyet hagy nekünk. Ebből pedig olyan rendszerességgel alakulnak ki konfliktusok, hogy az már a tengerentúli légitársaságoknak is szemet szúrt és ez viszonylag
egyszerű, mégis drasztikus megoldással álltak elő: a hírek szerint ugyanis egyszer és mindenkorra megszüntetik ezt a lehetőséget.
A Design Taxi információi szerint a tervezett változtatás természetesen az amúgy is kényelmetlenebb turistaosztályon utazók életét fogja megnehezíteni, főleg, ha valóra válik a változtatással járó másik terv is. A hírek szerint ugyanis maga a szerkezet, ami lehetővé teszi, hogy hátra tudjuk hajthani az üléseket, székenként négy-öt centi helyet vesz igénybe – ha ezeket viszont kiveszik, akkor legalább egy, újabb sornyi ülést képesek lesznek betuszakolni a gépbe. Mivel a társaságoknak az egyetlen érdeke az, hogy minél több ember utazzon egy-egy járatukon, így nem lenne meglepő, hogy azzal együtt, hogy megszüntetik a hátrahajtható üléseket, még egy plusz sort is kialakítanak:
így viszont tényleg mindenki elbúcsúzhat attól a minimális kényelemtől is, amiben eddig része volt.
Az Egyesült Államokban egyébként már két társaság, a Spirit és az Allegiant már meg is valósította ezt a koncepciót.
Bár az elmúlt években rengeteg fejlesztés, különböző újítás látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne megreformálni a repülési kultúrát és igazi élménnyé tenni a repülést, úgy tűnik, hogy ezeknek a nagy része csak azoknak szól, akik business class-on, vagy az igazi luxust képviselő, első osztályon utaznak.