Több ezer gép vesztegelt a földön, kirívó esetekben akár 15 hónapon át a pandémia miatt.
Az előzetes várakozások szerint hirtelen megnövekedő utasszámmal kell számolniuk a légitársaságoknak, így gőzerővel zajlik a felkészülés. Az elsődleges problémát az jelenti, hogy a legújabb gépeknek semmiféle szervíztörténetük nincsen. A Brussels Airlines technikai csoportvezetője, Simon Michaux elmondta az Euronews portálnak, hogy
„miután behozzák a gépeket a hangárba, rengeteg vizsgálatot és tesztet végeznek el. Még a legkisebb rendszereket és legparányibb alkatrészeket is leellenőrzik a vaskos kézikönyveben leírtaknak megfelelően.”
Nem olyan, mint a biciklizés
A pilóták esetében is komoly felkészülést igényel a nyitás, hiszen sok idő telt el azóta, hogy utoljára repülhettek. A járvány első és második hulláma közötti tapasztalatok azt mutatták, hogy a gyakorlatból kiesett pilóták gyakrabban hibáztak.
„Normál időkben a pilóták képzése során és még utána is folyamatosan ellenőrizzük az állapotukat, hogy megfelelnek-e a követelményeknek. – teszi hozzá a belga légtársaság oktatási vezetőhelyettese, Jeremy Rooms. Csak olyan pilótát engedünk felszállni, akiről 100 %-osan megállapítottuk, hogy biztonságosan el tudja végezni a feladatát. A biztonság a cégünknél a mindenek feletti prioritás”.