Megszólalt az utazási iroda a 40 órás késéssel felszálló török járat kapcsán
Ahogyan arról korábban hírt adtunk, a Tailwind légitársaság repülőgépe eredetileg július 5-én délután indult volna Budapestről Antalyába, az Itaka Utazási Iroda charterjárataként. Az egyik hajtómű meghibásodása miatt azonban kiszolgáló késést jelentettek, és később sem sikerült időben helyreállítani a gépet.
A Turizmus.com megszólaltatta az Itaka Utazási Irodát az üggyel kapcsolatban:
„Kollégáink azonnal kapcsolatba léptek a légitársasággal, hogy információhoz jussanak a várható indulással kapcsolatban. A várható késésről utasainkat e-mailben tájékoztattuk” – ismertette a történteket az iroda. Kreiter Gábor ügyvezető igazgató a légitársaságtól kapott információk alapján, telefonon keresztül, kihangosítással informálta a várakozókat az aktuális indulási időről – tették hozzá.
Sokszor módosult az indulás időpontja
Hangsúlyozták továbbá, hogy a járat indulását az irodától független okból többször módosították. A másnapi indulásban bízva szombat délelőtt visszarendelték a repülőtérre az utasokat, de a becsekkolást követően újabb hosszas várakozás következett, majd közölték, a javítás elhúzódása miatt a gép csak vasárnap hajnalban fog felszállni.
Mint írják, a légitársaság döntése értelmében az utasok pénteken este, majd szombat délután ételutalványt kaptak, és szállodában szállásolták el őket. Az utazási iroda tájékoztatása szerint az ételutalványok kiosztását maguk is igyekeztek megsürgetni. Megjegyezték azt is, rájuk is rossz fényt vet, hogy az utalványt az étterem bezárása miatt többen már nem tudták felhasználni.
Így kompenzálják az utasokat
Bár az irodának törvényesen 30 napja lenne egyezségre jutni az utasokkal, ehhez képest az Itaka azonnal próbálta orvosolni a problémát – hangsúlyozta a társaság a Turizmus.com-nak. A vezetőség már időközben azt a döntést hozta, hogy amennyiben a járat szombat délutánis sem indul el, az utasok elállhatnak a foglalástól, és teljes visszatérítést kapnak.
Azoknak pedig, akik a visszafizetés helyett átfoglalnak egy másik, általuk szervezett utazásra, az aktuális csomagárból 5% kedvezményt biztosítanak.
Több mint hatvanan mégis elutaztak
65 utas úgy döntött, hogy mindenképp utazni kíván, és nem él sem a lemondás, sem az átfoglalás lehetőségével. Ők vasárnap hajnalban elutaztak Antalyaba, számukra a kiesett szolgáltatások (szállás és étkezés) arányos díját visszatérítik.
„Kollégáink folyamatosan telefonon tartották a kapcsolatot a légitársasággal, illetve az utasokkal. Egy részük már a hétvégén felkereste a Corvin Plázában hétvégén is nyitva tartó irodánkat az átfoglalás miatt” – hangsúlyozta László Emese marketingvezető.
A legfrissebb adatok szerint egyénileg 6 fő utazott el Bécsből, 35 fő átfoglalt már, 35 fő lemondta az utazást. A többi utassal még folynak az egyeztetések.
A Tailwind az Itakához eljuttatott hivatalos közleményében elnézést kért a július 5-i járat rajtuk kívülálló okok miatti, jelentős késése miatt és tájékoztatott a kompenzálásról.
„A kártérítés kifizetésével kapcsolatban az érintett utasok kártérítési igényét a 261/2004 EU-rendeletnek megfelelően fedezzük (400 Euró fejenként, a 0-2 éves csecsemők kivételével). Az egyéb költségeket, mint a szállás, transzfer, étkezés – szintén megtérítjük, ha az utasok átadják nekünk a számlákat” – fogalmaznak a közleményben.
Rengeteg a probléma az utóbb időben a légiközlekedés kapcsán, a kialakult helyzetre a kormány is próbál megoldást találni.