Az Air Canada nemrég bejelentette, hogy díjat vezet be a kézipoggyászokra, ha azok mérete meghaladja a kis kézitáska vagy hátizsák méretét, ami világszerte felháborodást váltott ki – írja a Travel Nine. Most pedig az indiai repülésbiztonsági hivatal szigorított a szabályokon. A változások a belföldi és nemzetközi járatokra egyaránt érvényesek.
A jövő hónaptól kezdve az utasok csak egy darab, maximum 7 kg-os kézipoggyászt vihetnek fel a fedélzetre, amelynek méretei nem haladhatják meg az 55 cm magasságot, 40 cm hosszúságot és 20 cm szélességet.
Az IndiGo és az Air India már frissítette a poggyászszabályzatait, hogy megfeleljenek ezeknek az új irányelveknek – jelentette a helyi média.
Felár szabályszegés esetén
Ha az utas csomagja mégis túllépi a megengedett súly- vagy mérethatárokat, többletdíjat kell fizetnie. A 2024. május 2-a előtt kiállított jegyekre még a korábbi szabályozás vonatkozik.
Nemzetközi jelenség, hogy drágul a repülés
Az Air Canada januártól kezdve az Economy Basic jeggyel utazó utasoktól díjat számít fel minden olyan kézipoggyászért, amely nagyobb, mint egy kézitáska vagy kis hátizsák. A díj az első kézipoggyászért 35 kanadai dollár (kb. 10 800 forint), a másodikért pedig 50 kanadai dollár (kb. 15 500 forint). Ha az utas nem előre fizeti ki a díjat, hanem csak a reptéren, akkor ez az összeg 65 kanadai dollárra (kb. 20 200 forint) emelkedik.
Lázadoznak az utasok
Az Air Canada döntése sokaknál kiverte a biztosítékot, és a közösségi médiában
etikátlannak és kapzsinak nevezték a lépést.
Azonban ez nem példa nélküli; az Egyesült Államokban és Európában is több légitársaság alkalmaz hasonló díjakat.
Gilbert Ott, a God Save the Points nevű repülési blog készítője szerint a légitársaságok túl messzire mentek. „A légitársaságok teremtették meg a kézipoggyászok piacát azzal, hogy elkezdték megemelni a feladott poggyász díját. Ezt elvenni gyakorlatilag azt jelenti, hogy senki sem vásárolhatja meg azt a jegyet, amit valóban szeretne, anélkül, hogy további díjat fizetne”-írja.