32 ország turistái alapján készített felmérést publikált hétfőn a Mastercard, amiből kiderült: a járvány előtti évvel, azaz 2019-cel összevetve 2021 májusára 13 százalékkal költenek többet autók üzemanyagára az utazók. Noha az autós utazás nagy trend – ez valószínűleg a helyi utazások és a kevésbé ismert helyszínek iránt erős a keresletnek is köszönhető. Ugyan a nemzetközi légiközlekedés még árnyéka önmagának, a belföldi járatok tekintetében a vizsgált országok ötöde tért vissza a belföldi repülésekben a járvány előtti szint legalább 90 százalékához. Egyes országokban – köztük az Egyesült Államok, Ausztrália és Franciaország – a belföldi repülőjáratokra már több jegyet foglalnak, mint a járvány előtt – írja a felmérésre hivatkozva a HVG.
A lendületes növekedés azonban pilótahiányt hozhat: 2021 végére 27 ezerrel kevesebb pilóta lesz, mint amennyire az iparágnak szüksége lenne; figyelembe véve azt is, hogy sok, a járvány alatt elbocsátott pilótát vesznek majd vissza állásba.
A szépségszalonokban és a bőröndüzletekben sok pénzt költhetnek az emberek, de a hajókereskedők forgalma is 30 százalékkal nőtt, eközben a kerékpárboltok forgalma 62 százalékkal lett magasabb.
Más-más országok turistái eltérő trendeket követnek: míg a britek viszonylag többet költenek szállodákra, addig a Kínából érkező turisták inkább az áruházakban adnak ki több pénzt.