A híd átadását követően 37 ezer, további kiegészítő forgalomcsillapító intézkedések bevetése esetén akár több, mint 50 ezer gépjárművel csökkenhet naponta a belvárosi hidak terhelése. A létesítményen egyébként helyet kapnak gyalogos aluljárók vagy felüljárók, zebrák az átkeléshez, a 2×2 sávos útpálya teljes hosszában irányhelyes kerékpáros létesítmények kísérik, a forgalomtól védett járdákat fasorok szegélyezik majd és Újbudán még egy kisebb útmenti parkot is terveznek. – írja a Magyar Építők.
Az M1-M7 felől az Egér úton és az Andor utcán Budapestre érkező autók a jövőben elkerülhetik a Rákóczi hidat, ezzel a jövőben a Petőfi híd és az Erzsébet híd forgalmának átvételében is nagyobb szerepet tölthet be.
Emellett az új hídon és körúton mintegy 4 kilométer hosszban új villamosvonal is épül, amely Budán a Fehérvári úti villamospályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es hévet, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap majd, biztosítva a hálózati kapcsolatokat és a helyi igények kiszolgálását is.
A BFK a budapestiek és az agglomerációban lakók véleményét kéri, nemrég pedig a második, Dél-Pestet, Csepelt és Dél-Budát összekötő új úthálózat nyomvonalváltozatainak társadalmi egyeztetését indította el. Az erre a szakaszra vonatkozó nyomvonal még nem végleges, a döntést a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a Főváros és a Kormány közös városfejlesztési fóruma hozhatja meg 2020 decemberében. A lehetséges nyomvonal-változatok megismerésére és a kérdőív kitöltésére www.budapestujkorutja.hu oldalon október 20-ig van lehetőség.