Az Onlyfansra költöznek az osztrák múzeumok, hogy megosszák a cenzúrázott alkotásokat
A közösségi médiaplatformok keményen küzdenek a nyílt meztelenség ellen, azonban úgy tűnik, hogy néhány múzeum egészen szürreális módon belecsöppent e kereszttűzbe.
Néhány osztrák múzeum például azzal találta magát szemben, hogy a meztelenségre vonatkozó szabályok “megsértése” miatt kitiltották őket az olyan platformokról, mint az Instagram, miután ősi szobrokról és faragványokról, valamint fontos festményekről és fotóművészeti alkotásokról készült képeket osztottak meg. Így átvándoroltak az egyetlen olyan platformra, amely befogadta őket – a leginkább sikamlós tartalmairól híres OnlyFans-ra.
Aki nem tudná, az OnlyFans egy olyan platform, ahol az emberek exkluzív tartalmakat (amelyek akár igen explicite pornográf jellegűek is lehetnek, de ez nem elvárás) tekinthetnek némi anyagi ellentételezés fejében. A bécsi turisztikai hivatal úgy találta, hogy ez a tökéletes hely a művészetük bemutatására, miután más közösségi oldalakról már kitiltották őket.
„A bécsiek nagyon nyitottak” – mondta Helena Hartlauer, a Bécsi Idegenforgalmi Hivatal médiakapcsolatokért felelős vezetője az Art Newsnak.
A turisztikai hivatal nem kért csillagászati összegeket a művészi munkák megtekintéséért, mindössze havonta 4,99 dollárért (kb. 1 500 forint) gyönyörködhetünk bennük. És bár a művészet néha meztelen embereket ábrázol, a tisztviselők továbbra is azt állítják, hogy ezek a képek semmiképpen sem „szexuális jellegűek” – magyarázta.
Bár mindez kissé pimaszul hangzik, a művészet cenzúrázása a közösségi médiában valóban nagy probléma lehet. Ahogy arról a Guardian is beszámolt, a Leopold Múzeum egy rövid videóját, amely Koloman Moser Liebespaar című festményét ábrázolta, a Facebook és az Instagram letiltotta, mint „potenciálisan pornográf” tartalmat. Az Art News pedig megjegyezte, hogy az Albertina TikTok-fiókját is felfüggesztették, miután Nobuyoshi Araki művészetét posztolta, akinek a fotóin gyakran szerepelnek meztelen nők.
„Természetesen lehet enélkül is dolgozni, de ezek a műalkotások kulcsfontosságúak Bécs számára – elég, ha Schiele 1910-es önarcképére gondolunk, ami a világ egyik legjelentősebb műalkotása” – mondta Hartlauer a Guardiannak. „Ha ezek nem használhatók egy olyan erős kommunikációs eszközön, mint a közösségi média, az igazságtalan és frusztráló. Ezért gondoltuk, hogy az OnlyFans végre egy mód arra, hogy megmutassuk ezeket a dolgokat.” Hartlauer hozzátette: „Ez a marketingkezdeményezésünk nem a végső megoldás a művészvilág és a közösségi média közötti problémás kapcsolatra, de … ki akarunk állni az értékeink és a meggyőződésünk mellett.”
Szeretnéd támogatni a múzeumokat és erőfeszítéseiket? Iratkozz fel az OnlyFans szolgáltatásukra itt.
(Via)