Nehéz helyzetben vannak a légitársaságok, ugyanis a rendkívül fertőző omikron-variáns miatt igencsak elmaradoznak a foglalások, egyre több utas mondja le a jegyét. Ahhoz azonban, hogy a feleslegessé vált járatok a földön maradhassanak és ne repkedjenek szinte üresen, uniós szinten kell módosítani a szabályokon – írja az Euronews. A belga mobilitásért felelős miniszter, George Gilkinet levélben fordult az Európai Bizottsághoz. Úgy véli, az üres járatok közlekedtetése környezetvédelmi és gazdasági szempontból is nonszensz a légitársaságok számára, de még nem kapott választ.
A légitársaságoknak ki kell használniuk a résidejüket – amikor fel- és leszállhatnak egy repülőtéren -, máskülönben elvesztik azokat, egy másik légitársaság pedig megvásárolhatja őket. Noha a járvány kitörése óta a bizottság 50%-ra csökkentette a felhasználható résidők arányát, az ideiglenes intézkedést visszavonják majd, így hamarosan számos repülőgépnek megint üresen kell majd repülnie az európai légtérben. A Brussels Airlines szóvivője, Maaike Andries szerint egy rugalmas általános rendszerre lenne szükség, hogy ne kelljen feleslegesen közlekedtetni a járatokat. A nevezett légitársaság számára egyébként 3000, ökológiai és gazdasági szempontból egyaránt felesleges járatot érint.