A világ leghosszabb, 18 kilométeres víz alatti alagútja 2029-re készülhet el, összekötve Észak-Európát és Skandináviát, írja a Turizmus Online. Az alagút gyors közúti és vasúti összeköttetést biztosít majd, jelentősen csökkentve a két régió közötti menetidőt. Az építkezésben jelentős szerepet játszik a PERI cég, amely zsaluzási megoldásokat biztosít az alagútelemek gyártásához.
Akár 7 perc alatt Dániában
A Fehmarnbelt-alagút öt folyosóból áll majd, amelyek közül kettőn kétsávos közút, kettőn pedig vasúti forgalom fut, egy pedig szerviz- és menekülési útvonal lesz. Az alagút megépítése az utazási időt mindkét irányba egy órával csökkenti majd a jelenlegi kompátkelőhöz képest:
autóval tíz, vonattal mindössze hét perc lesz az út Észak-Németországból Dániába.
Az alagútépítés során a PERI speciális zsaluzási megoldásainak köszönhetően már több szegmenst elkészítettek: minden egyes szegmens mintegy 3300 köbméter betont igényel.
A cég egyedi zsaluzatot fejlesztett ki a 217 méter hosszú és 73 ezer tonnás alagútelemek hatékony és biztonságos gyártására, amelyeket a tengeren szállítanak a merítési helyükre. A PERI csapata már számos alagút építésében közreműködött: Magyarországon a nemrég elkészült soproni alagút építésében segédkeztek.