A december 29-én Pekingben bemutatott CR450-es modell a kínai közlekedési minisztérium szerint elérte a 450 kilométer/órás tesztsebességet, az üzemi sebessége pedig 400 kilométer/óra volt – számolt be a CNN.
A legújabb, CR450-es prototípust – amely több mint 3000 szimuláción és 2000 platformteszten ment keresztül, hogy megfeleljen a szigorú követelményeknek – az üzemi sebessége mellett, az energiahatékonysága, a zajvédelme és a fékezési teljesítménye miatt dicsérik.
Ahhoz, hogy a vonat az összes szabványnak megfeleljen, amely a kereskedelmi üzemeltetéshez szükséges, további tesztekre és finomításokra van még szükség. Ezeket követően viszont ez a jármű lehet a világ leggyorsabb nagysebességű vonata, megelőzve a 2017-ben debütált jelenleg működő szintén kínai CR400-as modellt, amely óránként 350 kilométeres sebességgel közlekedik.
Az elmúlt évtizedben Kína több ezer kilométernyi új vasútvonalat épített, az ország teljes vasúti sínhálózata több mint 160 000 kilométert tesz ki, amelyből 46 000 kilométer nagysebességű vasútvonal.
Az 1980-as évek óta több százmilliárd dollárt fektettek be új nagysebességű, nagy kapacitású vasutakba Európában és Ázsiában, amelyeknek úttörője a japán Shinkansen és a franciaországi Train a Grand Vitesse (TGV) voltak.