Az új árszabás része az osztrák légiközlekedést átíró csomagnak, mellyel az osztrák kormány, azon belül is elsősorban a kisebbik koalíciós társ zöldek komoly feltételeket szabtak a nemzeti légitársaság megmentéséhez.
A járvány miatti leállások és a válság az egész légiiparnak betett, az osztrák nemzeti légitársaság, a Lufthansa résztulajdonában álló AUA is csődközelbe került. A csőd kivédésére egy 600 millió eurós csomagot kaptak, melynek negyedét az anyacég, negyedét az osztrák állam állja, a maradék 50 százalék pedig komoly állami garanciával ellátott banki kölcsönökből jön össze.
A G7 azt írja, az Ausztriából induló, vagy oda érkező repülőkre ezentúl nem lehet 40 eurónál olcsóbban jegyet eladni. Ez kb. közel 14 ezer forintnak felel meg, és azt egyértelműen jelzi, hogy a szuperolcsó fapados repülésnek például Bécsben, azaz a Ryanair és a Wizz Air egyik bázisán hamarosan vége lesz.
Miközben a gazdaság és azon belül a közlekedés zöldítését a világban visszavetette a járványhelyzet, több helyen elengedték a környezetvédelmi szempontokat, Ausztriában a néppárti-zöld kormány úgy döntött, hogy az állami segítségért cserébe az AUA-nak egy olyan tervet kell elfogadnia, mely tíz éven belül a 2018-as szint 50 százalékára csökkenti a károsanyag-kibocsátást.