Elkészült a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legújabb Budapestet bemutató imázsfilmje, amelyet májusban forgattak, a nagy port kavart háromnapos Budapest Influencer Trip esemény során. A Budapest Influencer Tripen 50, világszinten is jelentős influenszer vett részt, 14 országból.
A film idén májusban, egy háromnapos influenszer média trip keretében készült. A forgatásnak keretet adó eseménysorozat ideje alatt több mint 2000 bejegyzés született a közösségi médiában a magyar főváros szépségéről és ikonikus látványosságairól. A többmilliós követőtáborral rendelkező nemzetközi tartalomgyártók több mint 1000 Instagram sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok videóban osztották meg személyes élményeiket Budapestről – írja az MTI.
Az MTÜ szerint ennek a különleges marketingaktivitásnak köszönhetően 150 országból közel 340 millió felhasználó kaphatott képet a főváros megújult turisztikai és kulináris kínálatáról, unikális helyszíneiről és felejthetetlen programlehetőségeiről.
Az ügynökség kifejezett célja az volt, hogy a 25-40 éves korosztályból még több külföldi vendéget csábítson a magyar fővárosba.
A nemzetközi trendeknek megfelelően olyan véleményvezérek érkeztek hazánkba, akik a magyar turizmus számára legfontosabb küldőországok piacain, valamint a nagy növekedési potenciálú tengerentúli országokban rendelkeznek nagyszámú követővel.
A film különböző vágataival számos platformon találkozhatnak a potenciális turisták az év során – olvasható az MTÜ közleményében.
A közvélemény felháborodott
A rendezvény óriási block-out mozgalmat eredményezett a hazai internetes szférában, a jelenlévő magyar influenszereket sokan kikövették és többen kommentben kritizálták.
Az államilag finanszírozott parti után több jelenlévő celeb úgy nyilatkozott, hogy fogalmuk sem volt, milyen rendezvényen vannak.
A kampány eredményei egyébként az MTI közleménye alapján már láthatóak: az MTÜ kampányainak is köszönhetően Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma, míg a Budapest Influencer Tripet követő három és fél hétben a tavalyi év azonos időszakához képest az Amerikai Egyesült Államokból 54 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) a hazai szálláshely-szolgáltatók.
Emellett kiemelkedő növekedés figyelhető meg az Öböl-menti országokból is. Az Egyesült Arab Emirátusokból 40 százalékkal több foglalás érkezett be az eseményt követő napokban, mint tavaly ilyenkor.