A közlekedők egy modernebb, könnyebben használható, ráadásul – az új üzemeltetési struktúra miatt – a Főváros számára takarékosabb MOL Bubit vehetnek birtokukba, mely támogatja a fenntartható és élhető Budapest vízióját. Az újjászületett MOL Bubit a belső tesztek után utolsó lépésként több száz felhasználó segítségével tovább tesztelték, az ebben az időszakban felmerülő hibákat pedig javították. Ennek köszönhetően
május 20-án elindult a megújult közbringaszolgáltatás, így a mai naptól már bárki számára elérhetők a BKK közösségi kerékpárjai a város 158 pontján.
A szolgáltatás kizárólag a MOL Bubi applikációval használható – közölte a BKK.
Mit kell tudni az új MOL Bubiról?
A MOL Bubi alapjaiban újult meg, hogy az eddigieknél lényegesen jobb felhasználói élményt nyújtson, változatlanul Budapest belső városrészeit lefedő, mintegy 30 négyzetkilométeres szolgáltatási területen.
- A kerékpár defekttűrő, fújt gumikat kapott, ezért könnyebben tekerhető és sokkal jobban gurul elődjénél.
- Az új applikációban minden MOL Bubival kapcsolatos ügyet pillanatok alatt el lehet intézni, nincs szükség személyes ügyintézésre, illetve a honlap is megújult.
- Egyszerűbbé vált a kerékpárok felvétele és lezárása, amelyet egy okoslakattal lehet megtenni.
- A városi közlekedéshez minden kiegészítővel felszerelt jármű széles skálán, könnyedén állítható nyeregmagassággal bárki számára kényelmessé teszi a kerékpározást.
A szolgáltatás részeként a MOL Bubi díjstruktúrája is megújult:
- A havi bérlet 500 Ft-ba, az éves bérlet 5000 Ft-ba kerül.
- Érvényes MOL Bubi bérlettel a rövid utazások (30 percen belül minden alkalommal) változatlanul díjmentesek. A korábban alkalmazott kaució teljesen megszűnt.
- Alkalmi felhasználóként csupán egy egyszeri 100 Ft-os bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetni a legelső használatkor, de még az is lebiciklizhető az első utazáskor
- Egy regisztrációval egyidejűleg továbbra is akár 4 kerékpár használható.
Az új árakkal kapcsolatban további részletek is olvashatók a MOL Bubi honlapján.
Walter Katalin a BKK vezérigazgatója szerint a társaság fő célja, hogy a budapestiek és az idelátogatók egyre többen és egyre többször válasszák a kerékpározást rövid városi utazásaikhoz, elsősorban a hagyományos közösségi közlekedési módok kiegészítéseként. Éppen ezért a MOL Bubi nem kerékpárkölcsönző, hanem sokkal több annál: a budapesti közösségi közlekedési rendszer és a BKK szolgáltatáscsomagjának szerves része. A vezérigazgató jelezte, hogy a közbringaszolgáltatás minden területén növekedett a felhasználói élmény kezdve a kerékpár fizikai jellemzőitől, a megújult applikáción át a kedvezőbb díjstruktúráig.