Az augusztus 8-án felavatott drótkötélpálya 10 555,30 méter hosszú, és a városi tömegközlekedés szerves részét képezi. Mexikóváros 1,8 millió lakosú távoli keleti elővárosát, Iztapalapát köti össze a városközponttal, hét állomása közvetlen átszállási lehetőséget kínál a metróra. A Cablebús 2 háromszáz darab tízfős kabinját jelenleg naponta mintegy 50 ezer ember használja, de a vonal akár 100 ezer fő szállítására is képes.
A drótkötélpályán 36 perc alatt lehet megtenni a 10,5 kilométeres távolságot, amelynek legyűrése autóval egy és negyed órába telne.
A leghátrányosabbnak a legjobb
A Cablebús nemcsak környezetbarát közlekedés eszköz, hanem a társadalmi igazságtalanság csökkentésének eszköze is, mivel a leghátrányosabb helyzetű rétegeknek nyújtja a legjobb közlekedési lehetőséget – jelentette ki az avatón Claudia Sheinbaum mexikóvárosi főpolgármester.
A GWR mexikói ítésze szerint a mexikóvárosi kötélpályaprojekt minden bizonnyal szerte a világon sokakat hasonló, a közlekedési problémákat megoldó és a hétköznapi életet jobbá tevő projektekre ösztönöz.
Falfestmények színesítik az utazást
A magaslati közlekedési eszközhöz kapcsolódva 40 művész 100 falfestménnyel gyarapította a látnivalók számát az épületek tetején és homlokzatán a kötélpálya nyomvonala mentén, a színesítésre a fővárosi és a helyi önkormányzat írt ki pályázatot.
A Mexikóváros északi részén működő, hónapokkal korábban átadott Cablebús 1 a világ második leghosszabb városi tömegközlekedési drótkötélpályája a maga 9,2 kilométerével.
(MTI)