“A Wizz Air július 18-án az Egyesült Királyságot sújtó extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatát volt kénytelen törölni. A szokatlan meleg miatt a London-Luton repülőtér kifutópályái alkalmatlanná váltak a le- és felszállásra, így az utasok biztonsága érdekében a repteret lezárták a légiforgalom elől” – olvasható a légitársaság szerdai közleményében.
Azt írják, a Wizz Air a járattörlések után megkezdte a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, de mivel az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztatták az utasokat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra, ezen felül a légitársaság utasainak többféle lehetőséget is felkínált, beleértve a Wizz Air alternatív járataira való átfoglalást, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120%-os jóváírását az utas WIZZ számláján.
Szerda délután indul a mentesítő járat
“Habár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: a reptér megnyitása után megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált, a WIZZ jelentős operációs szervezésnek köszönhetően július 20-án,
szerda délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még ma, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre.
A WIZZ e-mailben és SMS-ben értesítette az utasokat a mentesítő járatok indulásáról” – olvasható a közleményben.
Az utasok szerint nem kaptak semmilyen tájékoztatást
A Telex kedden arról számolt be, hogy hétfőn este körülbelül két tucat magyar is szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, de a Wizz Air-járatuk indulási időpontját először többször halasztották, majd végül törölték. Akkor már egy napja várakoztak a reptéren, de még nem tudták, hogyan és mikor jutnak haza. A lapnak az egyik utas azt mondta, a magyar légitársaságtól addig semmilyen segítséget és információt sem kaptak.
„Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép. Azóta senki nem segített a légitársaságtól se személyesen, se telefonon. Kedden délelőtt sem jelent meg senki a Wizz Airtől. Elvileg a lutoni reptér alkalmazottai vannak megbízva a Wizz Air képviseletével, de senki nem akarja elismerni a felelősséget. Semmilyen kommunikáció nem volt felénk, teljesen impotens ezen a téren ez a cég. Vállalhatatlan, hogy van egy szolgáltatás, amit kifizettünk, és még csak szóba sem állnak velünk” – mondta a Telexnek az olvasójuk.