A díjátadásra február 21-én este, a Kempinski Hotel Covinus Budapest szállodában került sor a turizmus állami irányításának, az MSZÉSZ tagjainak és partnerszervezeteinek, valamint a sajtó képviselőinek jelenlétében.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában írta ki a presztízsértékű Év Szállodája pályázatot a Visit Hungary szakmai partnerségében.
Az MSZÉSZ 2013-ban azzal a céllal hívta életre a pályázatot, hogy a szektor kiemelkedő szállodáit példaképként állítsa az iparág elé és a vendégek figyelmét is felhívja a magas minőségű szolgáltatásokat kínáló hotelekre.
A szállodákat nem csak a kínálati színvonaluk szempontjából értékeli a zsűri, hanem a pályázatban bemutatott példaértékű személyzeti politika, az üzemeltetést segítő innovatív fejlesztések, a szálloda minden munkavállalóját érintő CSR stratégia, illetve a versenytársakhoz viszonyított piaci teljesítmény is értékelésre kerül.

Az idei évben is számos hotel döntött úgy, hogy megméretteti magát, mert büszke a magas szintű szolgáltatásaira, dolgozói elégedettségére, digitális fejlesztéseire és üzemeltetési eredményeire.
A Szállodaszövetség által felkért szakmai zsűri tagjai: Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét igazgatója, Szerdi Zsuzsanna, az Aquaticum Debrecen Kft. képviselője, Schmidt Ferenc, a Hotel Essence szállodaigazgatója, Fazekas Tamás, az Anantara, New York Palace Hotel igazgatója, illetve dr. Szauter István, a Frivex Consulting ügyvezetője.
Az Év Szállodája 2024 cím kategórianyertesei:
- Budapesti 5*-5* superior kategória: Kempinski Hotel Corvinus Budapest
- Fővároson kívüli 4*- 4* superior “full service” kategória: Hotel Európa Fit ****superior, Hévíz
- Budapesti 4*- 4* superior “full service” kategória: Crowne Plaza Budapest
- Fővároson kívüli 4* – 4* superior “limited service” kategória: Palatinus Boutique Hotel, Pécs
- Budapesti 4* – 4* superior “limited service” kategória: Hotel Moments Budapest
- Budapesti 3* – 3* superior “limited service” kategória: Ibis Styles Budapest Citywest
A zsűri különdíjakkal is kitüntette a legjobbakat:
- Főnix Különdíj: Hotel Helikon, Keszthely
- Legjobb Humánpolitika Különdíj: Best Western Plus Lakeside Hotel, Székesfehérvár
- Kiemelkedő Piaci Teljesítményjavulás Különdíj: Verno House, Budapest
A díjakat Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét igazgatója, dr. Szauter István, a Frivex Consulting ügyvezetője és Dr. Liziczayné Dr. Kovács Zsófia, az MTÜ vezérigazgató-helyettese adták át.
(MTI)