Bár biztos ellenszer még nincs a koronavírus ellen, azonban vannak egyszerű intézkedések, amiket mi magunk is megtehetünk. Ilyen például a rendszeres kézmosás, kézfertőtlenítés, maszk hordása és legalább egy méter távolságot tartani mindenkivel, kiemelten azokkal, akik köhögnek, tüsszentenek. A legutóbbit elég nehéz betartani a zsúfolt boltokban, ügyfélszolgálatokon sorban állva, ennek kiküszöbölése érdekében a MÁV-Start változásokat hozott a személyes ügyfélszolgálatainak működésében.
A sorok és a fizikai kontaktus csökkentése érdekében a vasúttársaság arra kéri utasait, hogy jegy- és bérletvásárláskor használják inkább a MÁV applikációt, vagy váltsanak e-vonatjegyet. Emellett a személyes ügyfélszolgálatok országosan március 19-től korlátozott szolgáltatással és új helyszíneken várják az ügyfeleket – közölték az MTI-vel.
Nyitott pultos ügyfélszolgálat helyett pénztárablaknál történik majd a kiszolgálás, de ajándéktárgyak értékesítésére és az önkiszolgáló csomagmegőrzők üzemeltetésére nincs lehetőség. A tájékoztatás szerint az érintett irodák a Keleti pályaudvar, Déli pályaudvar, Székesfehérvár, Győr, Szolnok, Pécs, Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza, Szeged, Békéscsaba területén vannak, de a szegedi és a békéscsabai ügyfélszolgálaton szünetel a helyi autóbuszjegyek értékesítése.
Arra is kitértek, hogy a Start Klub kártya átvételére a helyi személypénztárakban van lehetőség, a pontos helyszínről kifüggesztett tájékoztató ad információt. Ezek az átvevőhelyek a 30 napos átvételi időn túl is megőrzik a kártyát akár már átvehető, akár még csak készül.
Az utasok folyamatosan, a nap 24 órájában fordulhatnak a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatához a +36 (1) 3 49 49 49-es, vagy mobilhálózatról a +36 (20/30/70) 499 4999-es telefonszámon. Írásban a https://www.mavcsoport.hu/ugyfelszolgalat/uzenetkuldes címen vagy az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címen. Aki teheti, a személyes ügyintézés helyett válassza inkább ezeket a lehetőségeket – írja a MÁV az MTI-nek eljuttatott közleményében.