A pályafelújítás jelenleg is zajló, első ütemét illetően az utasok, a MÁV és a Volánbusz dicséretével kezdi közleményét a vasúttársaság. Mint írják, a vágányfelújítással érintett győri fővonalon néhány nap alatt kialakult a közlekedés új rendje, miközben a vágányfelújításon dolgozó gépek is a tervek szerint dolgoznak.
Herceghalom és Biatorbágy között a forgalom elől elzárt (bal) vágányon az első három napban ütemterv szerint haladt a pálya felújításával az ágyazatrostáló gép. Bicske és Szárliget között pedig a vágánybontó és -építő géplánc előkészítése zajlott az első két nap, majd szerdán már az is megkezdte a munkavégzést. A pályafelújítás során a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást – közölték.
Október végétől a nemzetközi vonatokkal sem tudnak kivételezni már
Azonban a három hónapra tervezett rekonstrukció során több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják. Ennek köszönhetően a jelenlegi első fázist követően,
október 27-től november 17-ig mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom.
Ez már a nemzetközi járatokat is jelentősen érinteni fogja, amelyek pillanatnyilag még a teljes útvonalukon közlekedhetnek, csupán a kicsit hosszabb menetidő jelzi, hogy felújítás folyik.
Mi az oka annak, hogy az 1-es fővonalat három hétre teljesen kizárják a vasúti közlekedésből?
A forgalomszüneteltetésre azért van szükség mert a vasúti pálya alépítményének javítása csak jelentős földmunkálattal végezhető el – derül ki a közleményből. Mindkét vágány alatt, egyszerre két-három méter mélyen a kivitelező elbontja a földművet. Ezt a stabilizációt biztosító munkálat és a pálya újjáépítése követi. A 140 km/h-s sebesség visszaemeléséhez elvárt minőségű pályaállapot csak így hozható létre.
November 18-tól visszakapunk egy vágányt
November 18-tól várhatóan december 9-ig következik a másik vágány átépítése, ekkor újfent egy vágányon haladnak majd a vonatok.